Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

måndag 23 juli 2012

Active 8 och Guru pva

Har testat Mainlines 10 mm Fusion dumbells nu ett tag och De känns riktigt bra i både lukt och konsistens.
Jag har fått både Karp och Braxen på betet så jag tänkte beställa hem ett par nya burkar fast de var tyvärr slut.

Det fanns däremot Active 8, samma size på dessa dumbells och jag kan säga att jag blev kär vid första sniffen.
Tyckte mig någonstans känna Fusion lukten fast ändå inte på något konstigt vis. En påse matchande pellets åkte med, kanske onödigt men tål att testas. Active 8 är ett året runt bete som är både näringsrikt och lättsmält för karpen. Mainline beskriver det såhär.

It is neither a fishmeal, bird food or a milk protein mix but contains eight active ingredients, some of which we believe have not before been used in carp baits.

This is a superb all year round bait, being nutritional but easily digested. Fish take to it from the word go, many big fish being caught on the baits first introduction to a water. Its success on all the big fish waters it has been used on is unrivalled. The Activ-8 nicknamed the eight ball, is the only choice for the dedicated carper after big, pressured fish.

Jag har ju mina favoriter SBM SL som absolut är ett första val, fast jag tycker om att ha ett spö med ett helt annat bete på, nu har jag två andra att välja på, Fusion & Active 8

Beställde även hem pva från Guru som är billigare än Korda. De har tänkt till lite med och format ena änden som en skopa - det känns praktiskt och smart. En refill på 5 meter fick även åka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar