Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

onsdag 24 juni 2015

Min första fyrkantsBraxen!

Efter ett par intensiva dagar på jobb så var det dags att andas och hitta lite lugn. Jag bestämde mig för att kvällsmeta lite. Tanken gick på Sutaren. 

Väl på plats så fixade jag iordning mitt mäsk som bestod av en blandning av ett sött groundbait, micropellets och burkmajs. Sedan sköt jag ut ett par mindre bollar utanför ett neckrosbälte på andra sidan där jag satt. 


Sedan tacklade jag ett spö för mete med methodfeeder. Min favorit, Drennans flat inline 35 gram. Tafsen bestod av en KD-rig och på håret satte jag först ett vitt fakemajskorn i smaken squid. Den smaken och färgen gav ingenting så jag bytte till Scopex och majsgul färg. Då högg det direkt. 


Först ett par mindre Braxnar och sedan fick jag på en riktigt rolig Braxen som nästan var helt fyrkantig. Den var hyfsat bred och tjock om magen. Jag vägde aldrig den, men en bild fick det bli. 


Ett tag efter att jag landade fyrkantsBraxen så fick jag på det jag var ute efter, en Sutare. Strax innan håvningen när jag har den i ytan så gör den ett sista ryck och jag tappar den. Varför jag ofta tappar sutarna där vet jag ej, ska testa en större krokstorlek. Jag kör nu med en widegape i storlek 10. Har ni tips så hojta till. 

Jag kör ett tag till och får ett par mindre Braxnar till, sedan packade jag ihop. På måndag drar jag iväg på karppass i två dagar, det kommer bli underbart. Senaste karppassen har jag haft min son med mig vilket helt klart är mysigt. Detta passet är jag själv och kan ha full fokus på fisket. Ha det gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar