Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

onsdag 12 oktober 2011

Din Danske skidderöv!!



Då var ännu ett pass avklarat i Östra dammen. Hör och häpna! Jag bommade, det blev ett blankpass för min del. Jag tycker ändå att jag satsat hyfsat vad det gäller förmäskning och koll av botten, men jag känner nu i efterhand att jag hade kunnat anstränga mig mer under själva passet och då tänker jag framför allt på att mäta upp avstånd mer exakt för att kunna göra mer precisa omkast.



Sebastian som jag fiskade ihop med hade hela sex run och landade två karpar, en Spegel på 4,8 kg och en Fjällis runt 3 kg – inga stora fiskar men alltid kul med karp i håven. Det var natten mellan Lördag och Söndag som gav bäst resultat, vi vaknade av Sebastians larm titt som tätt. Vi märkte att djupa vindskyddade hålor vid sand eller lerbotten fungerade bra. En annan lärdom som jag tar med mig från detta passet är att om man får fisk och man ligger ut mot det döda trädet från Dansken så ska man pressa bort mot udden och försöka drilla den därifrån eller rakt framifrån Dansken. UNDVIK!! Utrymmet mellan Dansken och Greven, det är fullt av döda träd där som karparna tyvärr snurrar in sig i. Betet som verkade fungera bäst var en enkel Shitty lobster från SBM helt utan krussiduller.



Det verkar som jag får vänta ett tag till innan jag landar karp över 10 kg vilket är ett delmål i mitt fiske, jag vill dock göra klart att fisket för mig är så mycket mer än att landa stora fiskar, för mig är gemenskapen och närheten till naturen lika värdefull. Jag har ett karppass till planerat denna säsongen och det är 21-23 Oktober, sen efter det vet jag inte om det blir fler karppass detta året, tur att det finns annat fiske att köra på istället! Kommer faktiskt att testa Drop shot i kanalen nu i veckan, kanske redan imorgon Tisdag. Har hört mycket gott om denna metod och självklart måste jag testa, trist som attan att det finns rikspucko som lägger ut nät i kanalen bara, bra jobbat av killarna som slet upp nätet och anmälde det hela, big up till det!

Ha det gott sålänge och skitfiske / Gösen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar