Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

tisdag 12 april 2016

PB på Braxen

Jag fick en möjlighet att dra iväg på en övernattning i Skånska Rögle dammar. Jag har inte fiskat speciellt mycket där, men jag har bestämt mig för att testa där lite mer. Väl på plats så köpte jag fiskekort och satte mig ner på bänken utanför "ludan" och pratade en stund med metelegenden Brännis. Efter det så åkte jag iväg och åt. Senaste gången jag gjorde en övernattning i Rögle så blev jag belönad med två fina fjällkarpar och denna gången blev det en i mina mått mätt en riktigt stor Braxen. Jag metade främst efter karpen, men jag skulle ljuga om jag sa att riggarna inte var något anpassade för både Karp och Braxen. Jag mäskade med burkmajs och pellets. Jag mäskade sparsamt eftersom det fortfarande är ganska kallt i vattnet. Vädret var fantastiskt även om det blåste en aning. Jag var väldigt trött efter att ha jobbat morgonpass på jobb dagarna innan, så jag gick och lade mig i bivvyt redan vid 20:30 ca. Kl 23:30 blir jag väckt av larmet, jag rusar ut och har fisk på, misstänker att det var en Braxen i mindre storlek, men jag tappar den av någon märklig anledning. På med ny pva och kastar om och går och knyter mig igen. Någon gång vid 01:00 - 02:00 tjuter det till i larmet igen, jag rusar ut igen och denna gången landar jag odramatiskt en jätteBraxen för mig, där finns mycket större, men för för mig var det wow!, vilket dassalock! Vågen stannar på 6080 gram och den mäter 67 cm. Herregud vilken Braxen!
Resten av tiden denna gången låg jag mest och vilade och tog igen förlorad sömn. Fler pass i Rögle dammar blir det definitivt! bilder från passet nedan. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar