Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

torsdag 26 juli 2012

Tröstmete

Lastade kärran lätt och gick ner till Östra i tisdags kväll. Jag lade ut två spö för Karp med Active 8 dumbells och plastmajs. Sen började jag pilla iordning feederspöet. I mäskbaljan åkte en påse Jaxon feedermäsk, en burk majs och lite pellets.

Jag hann inte köpa Maggots så det fick bli majs på kroken. Jag skickade ut ett par bollar på ca 5-7 meters avstånd och lite fler på ca 30 meter. Jag började köra på 7 meter fast inget hände. Kastade ut på 30 meter och där gav det resultat direkt.

Under kvällen fick jag massor av Mört. Tyvärr inget annat. Jag hoppades. På Braxen och Karp såklart. Jag såg Karp rulla på platsen fast tyvärr ingen som ville plocka upp mina bete.

Hur som helst så var det en fantastisk kväll. Allt mete är välkommet nu i tider då det inte blir så mycket övernattningsmete. Det blir fler feederkvällar inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar