Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

lördag 5 november 2011

Sorg och glädje

Då va det dags att skriva lite igen i bloggen. Jag har sen jag skrev senast om Lillasjön gjort två dags pass i Östra dammen. Det första passet satt jag på Dubbeln fast helt utan resultat. Det andra passet va häromdagen och då satt jag på Dansken. Jag mäskade sparsamt vid båda tillfällena men tyvärr helt utan resultat. Det känns verkligen trögt nu när det är betydligt kallare i vattnet än vad det va när jag hade pass med flera karpar/natt i somras. Jag har gjort mig av med mitt shelter på grund att att jag skaffat tält istället, fast jag sitter inte helt i sjön när jag är ute, jag har ett fint waterline parasoll som skyddar mot vind och regn. Nu senast på Dansken så blåste det stundtals på ganska kraftigt in mot Dansken där jag satt så jag fick slå upp parasollet och ta skydd, hade jag inte gjort det så tror jag att jag blåst iväg och aldrig mer hittat tillbaks.




Som jag nämnde tidigare så har jag ängtligen skaffat mig ett tält, sådär lite lagom till säsongen är slut, hehe. Jag hade tankar om att det skulle gå lika bra med mitt gamla vanliga iglo tält när jag började, fast riktigt så är ju inte fallet. Det tar typ 1237 år att ta sig ur det gamla men mycket fina blåa iglo tältet, och ligger man dessutom på en lufmadrass så är det ett helvete att bara försöka lyfta sig från den. Min lösning denna säsongen har varit mitt shelter som nu har lämnat mig för någon annan. Jag skaffade mig ett JRC STI 2 MAN TWINSKIN tält. Det känns robust och det är gott om plats. Man kan ha det på flera olika sätt beroende på väder och vind och jag tror inte att jag kommer få problem med kondens. Jag kommer lätt få plats med min FOX säng samt en massa annat inklusive mig själv trots att jag kommer trycka i mig sinnesjukt mycket julmat och julmust i år. Här nedan kommer ni kunna se mitt gamla tält mitt gamla shelter och mitt ny/begagnade JRC tält. Jag kommer lägga ett gäddmete pass på Tisdag och det ser jag väldigt mycket fram emot, det känns som om jag tyvärr får lägga karp åt sidan tills det blir lite varmare. Jag har blivit jäkligt inspirerad av Luis Rasmussen,s blogg om att meta karp i kallt väder och han ska ha all respekt. Stainless steel banksticks och buzzer bars är på ingång från Metebolaget som för övrigt är helt suveräna att ha att göra med / Skitfiske








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar