Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

onsdag 5 oktober 2011

Lite ändrade planer inför helgen.

Snart är det dags för ännu ett pass i östra dammen i Lomma. Denna gången tänker jag ligga på Dansken. Tidigare så tänkte jag Rotvältan eftersom vinden skulle ligga på dit hela veckan men efter att jag nu kollat upp vädret igen så ser det ut som att det skulle kunna bli hett borta på Dansken som är helt på andra sidan dammen från Rotvältan sett. Vinden går från SV till NV riktining och med ganska starka vindar upp till 10-12 m/s kanske inte helt optimalt, fast jag har nog hellre 10 m/s än vindstilla.

Sebastian kommer göra mig sällskap detta passet med, alltid kul med lite sällskap. Vi har pratat om att jag kommer köra ut mot udden rakt ut från Dansken med kanske ett spö mer in mot viken och att Sebastian kommer ligga höger ut mot det döda trädet.

Jag har förmäskat igår Tisdag och jag stack ut imorse och öste ut ännu ett kilo SL. Jag har lite beslutsångest över vad jag ska fiske med, jag funderar både på 18mm SL i olika varianter men tankarna går också åt stinky XL från cc-moore eller kanske ha ett spö med Tigernötter, jag får se vad det blir, jag tar det slutgiltiga beslutet på plats vid swimmet.

Jag har fortfarande inte lyckats fixa något bivvy utan jag får köra med mitt Shelter och mitt fina blåa iglo tält eller så får jag snylta sovplats inne i Sebastians tält, det löser sig, ser dock fram emot att få sova i ett ordentligt bivvy. Fördelen med att ligga i sheltert är den att jag är snabbt på plats för mothugg vid ett run, och det är inte helt fel om man har lagt sig nära en kant med vegitation som jag kommer göra med ett av mina spö i helgen och då kommer bromsen va bra spänd, så ja det finns både fördelar och nackdelar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar