Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

torsdag 6 oktober 2011

Mäskat igen

SNART! Är det dags för ett pass i Östra dammen i Lomma igen. Jag har förmäskat en plats nu hela veckan med lite blandat smått och gott fast mestadels så har det varit boilies. Jag körde en omgång till imorse innan jobb. Jag blandade Frolic då jag hört att det ska fungera med boilies och pellets samt tigernötter jag smaksatte det hela med lite fish dippa från Nash, det blev ca 3 kg totalt. Jag kommer inte underhålls mäska under passet ( KANSKE NÅGRA ENSTAKA BOILIES ) annars känns det ganska onödigt när jag förmäskat hela veckan.

Väl på plats så sätter jag på min nyinköpta vita Spomb och börjar ösa. Jag har fått hyfsat bra kläm på mina kast tycker jag. Det blåste på ganska bra, men de landade precis på de platser som jag lodat upp. Jag har även skickat ut lite bullar åt det hållet där Sebastian ska ligga med sina spö.

Idag så va jag och handlade lite proviant inför passet och jag passade på att köpa en burk chilipulver och en flaska tabasco, jag ska spetsa min stickmix så där blir bra fjong i den. Min stickmix kommer bestå av stickmix såklart samt tonfisk i solrosolja och chilipulver och ett par droppar tabasco, det kommer bli HETT!! HOT MEN GOTT SOM KARPEN SÄGER!

Sebastian kommer vara på plast redan imorgon kväll, och jag känner plötsligt att det blir ändrade planer. Jag kommer förmodligen dra ut redan imorgon kväll, jag hade igentligen tänkt att dra dit Lördag morgon eftersom jag kommer hem sent, men det lutar åt imorgon kväll redan, blir kanske lite jobbigare att klydda med allt i mörker men va fan jag ser det som bra träning, jag har ju för fassen pannlampa!!

HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! Det hade varit så sjukt övermaxat att förbättra mitt PB innan det ligger is på dammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar