Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

tisdag 17 januari 2012

Vandring runt Östra

Packade med mig det allra nödvändigaste och begav mig till Östra. Bestämde mig igår för att testa fiska på några platser runt dammen. Första stoppet va Svanboet, där satt jag drygt 1,5 timmar. Jag packade väldigt lätt och körde med endast ett spö. Jag begav mig vidare ner till ett av hörnen i dammen efter lite tid där så fortsatte jag mot campingplatsen. När jag gick ner mot vasskanten för att kolla läget va det något ganska stort som plaskade till en liten bit ut från kanten, inte en susning om det va Karp men jag öste ut en handfull majs som jag blandat med lite chiliflingor där det plaskade sen gick jag över till spetsen mitt emot och kastade därifrån så jag hamna där jag placerat min majs. Jag tyckte jag såg lite bubblor men Thats it! Ingenting där heller, men det känns som det är en plats jag skulle vilja lägga ett längre pass på. Därefter gick jag vidare till stiffen och kastade ut på den plats där jag fick min november Karp. Jag stannade där ca en och en halv timme sen vevade jag in igen. Jag fortsatte min rundvandring bort mot platsen som kommer mellan döda viken och dansken, nere i hörnan där. Där stannade jag bara till ännu snabbare om man nu kan det. Sista stopp blev Greven där kastade jag ut mot ön vid trädraden, där stanna jag tills det va dags att gå hem igen. Ingen Karp men en jäkligt härlig runda med gott te och grymma ostamadar. Jag har lyckats två gånger att få Karp på under två timmars fiske så jag vet att det går, en gång i minusgrader och en gång på Hösten. Testar man inte så så vet man inte om det går. Jag kommer köra fler pass på detta viset när våren har kommit fast då kommer jag placera ut mer beten på olika ställen som jag kan förflytta mig mellan.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar