Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

onsdag 23 november 2011

Yes!! Nytt pb!!

Tänk om jag hade kunnat ha den överskriften!! Det blev blankpass idag. Jag va på plats redan klockan 05:00. Jag packade lätt så jag kunde ta mig ner med cykeln. Jag orkar i ärlighetens namn inte släpa med mig stol och massa sånt, iallafall inte när jag kör dagspass på stiffen. Det finns bänk och bord på plats, jag sitter bra där.

Dagen började ganska roligt. Jag cyklade som en galning dit, stor väska på ryggen och spöbag vågsäck och matta på styret. Det går bra första biten, jag passerar Greven och fortsätter förbi Dansken och efter svängen där kommer en liten träbro som sluttar lite, den va visst lite hal om man säger så. Jag gled av hela bron och höll på att trilla av fanskapet. Spöbagen trilla ner från bron och cykeln kasa iväg. Där satt jag på röven i mörkret och undrade va fan jag håller på med. Normala folk sover vid den tiden, jag kör rally med cykeln med full packning.

Väl på plats så får jag upp spö och allt annat. Det va premiär för mina nyinköpta stainless steel banksticks och buzzer bars, jag måste säga att det blev fan så mycket porrigare med stainless! Jag kastade ut på platserna som jag mäskat med boilies. Jag körde två spö cc moore stinky xl som jag klippte ner så att de blev mindre, på det tredje blev det Nash Monster Crab.

Det kändes hett med sydliga vindar och ca 5 plusgrader och mulet men inte ett pip!! Jag satt kvar till 15:00 sen gav jag upp. Jag packade ihop och promenerade förbi den hala träbron denna gången. Det är bara på det igen! Får ta ett pass snart igen. Ska sticka ner och loda en helt ny plats för mig, kul att testa ställen man inte kört på tidigare i dammen.

Skitfiske Kalle ( gösen ) Jönsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar