Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

lördag 1 oktober 2011

Snart dags för ett litet pass i Östra igen

Jag har hittat två luckor i mitt schema där jag kan lägga två karppass. Karppass nummer ett kommer vare ett minipass på ett dygn mellan 8-9 Oktober. Och karppass nummer två kommer också vara ett kort pass och det kommer vara 21-23 Oktober. Jag har varit ute och kollat vädert och enligt vad jag kan se så kommer vinden ligga på i princip hela veckan mot en plats som heter Rotvältan, så där får det bli. Det är en plats som jag inte fiskat på tidigare så det ska bli trevligt att testa ett nytt ställe, jag vet bland annat att det togs en super fin Fjällkarp där för ett tag sen.

Jag kommer röra mig ner till platsen för att hitta bra botten och jag kommer förmäska en del under veckan.
Senast jag körde ett pass i Östra så va det på Dubbeln då körde jag med Swedish bait mechanics Shitty lobster och det var ett bete som gav super bra resultat, då körde jag dubbla 18mm i olika varianter. Jag kommer köra med samma bete även detta passet, jag vet att det fiskats en del med SL senaste tiden och jag vet att det fungerar så jag kör på, känns bara dumt att byta ut ett fungerande konsept. Jag ser som vanligt verkligen fram emot passet och eftersom jag fortfarande inte tagit större än 7 kg så finns det chans på ett förbättrat PB / Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar