Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

torsdag 11 juni 2015

En natt vid sjön med grabben som fyllde 3 år.

Jag tog med mig min son på en natts Karpmete vilket var en klockren hit! Min sons fiskeintresse är redan stort och det är ofta han som självmant frågar om vi ska fiska när jag har lediga dagar med honom. Förra sommaren så var vi ute hela familjen en hel helg och det var mycket trevligt. Denna gången var det vårt första pass ihop, bara han och jag och det var hur trevligt som helst. Han har följt med på många kortare pass efter Mört och Abborre men de passen har bara varit över några timmar. Nu var det stora äventyr på gång.
Väl på plats så satte vi upp tält och började grilla lite korv och gjorde oss hemmastadda. Jag mäskade lite sparsamt med Boilies och sköt ut några bollar med groundbait med lite extra tillsatser i. Min son roade sig med att kasta i pinnar i vattnet och visade att han kunde lyfta stora stenar. Det bubblade ganska friskt ute på mäskplatsen men ingenting mer än så hände.
Kvällen kom och vi började förbereda oss för nattens sömn. Jag hade med mig en stol som man kunde fälla till helt liggande läge, den fick bli min sons säng och han sov som en stock hela natten. Den fick stå längst in i bivvyt sen hade jag min säng framför hans. Helt perfekt. Han envisades dock om att sparka av sig min Pelzer sovsäck som för övrigt är hur grym som helst. Själv fick jag låna en lite tunnare Chub sovsäck av Silver som fiskade några platser bort. Tack & bock!
Det blev ingen fisk för mig och Leo. På morgonen så fick Leo höra sin pappas ljuva stämma sjunga vi gratuelerar. Silver hörde av sig och berättade om en mycket fin fångst för honom på morgonkvisten. Han hade lyckats landa en supercool spegel på 11,72 Kg. Leo fick följa med bort och hämta den i slingen och jag tog några bilder på den innan vi tillsammans kollade när den fick simma åter ut i den vackra sjön. Leo sa när vi kom hem att det var en KarpHaj. Kanske har han rätt? Stor är den iallafall! Grattis igen Silver!
Resten av dagen njöt vi av att bara vara ute i naturen. På frågan om han vill följa med på fler pass blev det ett klart JA!. Kanske om allt faller på plats så blir det inom en väldigt snar framtid.
Ha det gott! Må väl! / Kalle

1 kommentar: