Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

måndag 21 maj 2012

Kvällsmete gav liten men grann Sutare

Min höggravida sambo skulle träffa väninnorna igår kväll. Vad kunde passa bättre än lite kvällsmete för mig då?

Jag packade ihop en enkel packning så jag kunde cykla ner. Ett par spö, lite mäsk i form av fusion-pellets, SL-pellets och Nash Monstercrab methodmix, lite anishemp från Mistral och en burk pescaviva majs i vaniljsmak. Jag blandade ihop detta till en fin röra och hällde i en skvätt SLR-juice, formade 7-8 tennisbollsstora bollar och skickade ut dessa i en lite större cirkel. Tack vare att där fanns hampa i så bröts bollarna isönder direkt när de träffade ytan, så det blev en fin liten bädd av godsaker på platsen.

På ett spö körde jag en 15 mm Monstercrab popup med rosa plastmajs KD-rigg, till denna hade jag en pva-strumpa med SL-pellets och Fusion-pellets i. På det andra spöet körde jag Fusion dumbell hookbait, med Enterprise MC majs på toppen.

Det tredje spöet använde jag till Feedermete med pescaviva vaniljmajs på kroken.

Efter 1 timme drar det iväg på ena spöet och jag landar min första Surare i Östra dammen. Jag blir skit glad efter en minst sagt trög start på säsongens mete. Jag ringer Johan Emmertz som satt på Svanboet och han hjälper mig att fota, det är en mindre fisk men med tanke på att det är min första Östra-Sutare och att de är så pass sällsynta i Östra så vill jag ha ett par bilder.

Efter ett par timmars mete packar jag ihop och rör mig hem. Än en gång har jag fått det bekräftat, det är inte meningslöst att bara dra ner ett par timmar och meta, två gånger har jag fått Karp på detta sättet och nu en Sutare. Mer kommer visa sig!

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar