Kärlek

Kärlek

Så många har läst i bloggen

måndag 19 september 2011

Vi vann ÖDCC

Tänkte att jag skulle skriva ett par ord om ÖDCC som va för ett tag sen nu. Jag har inte skrivit så mycket i bloggen för jag har varit upptagen med att vara ute och meta karp eller jobba. Jag fick en idè om att ställa upp i ÖDCC. Jag har inte mycket erfarenhet men vågar man inte satsa lite så kan man aldrig vinna något. Jag tänkte även att det kunde vara en bra grej för mig som är ny, det är alltid bra att träffa lite andra människor som har samma intresse, sen att tävlingen är i mina hemtrakter är ju bara ett plus tycker jag.
Jag fick reda på att det va tvåmannalag i tävlingen och tänkte att jag då är det kört, jag har ju ingen lagkamrat och vem skulle vilja ha mig som lagkamrat jag är ju helt färsk jag kan ju bara precis grunderna inom karpmete ( knapp det ) Jag fick svar från arrangören som skrev till mig att jag kan köra själv om jag vill, de tyckte det va skoj med en nykomling och det tänkte precis som jag att det kunde vara ett bra tillfälle att träffa lite nya människor inom samma intresse. Men precis innan tävlingen så sa Nils att han kunde ställa upp. Det kändes skoj som fan, och sen är Nils hyfsat erfaren inom karpmete så det va guld värt för mig.
Vi kom till tävlingen på Fredagen. Vi samlades på parkeringen och där började lottningen. Vi fick Dansken, en plats som varken jag eller Nils fiskat på tidigare. Vi kom på plats satte upp grejer och kastade ut, jag körde på Nash Monster crab dubbla 15mm i två olika varianter, en med cornstop och en vanlig bottenbete rig. Nils körde på CC Moore,s stinky XL 24 mm. Vi mäskade med partiklar och boilis.
När vi väl kommit i ordning så återstod det att käka lite, prata lite karpfiskesnack och att bråka lite med grannarna.
Det va trögt fiske hela tävlingen, det ända som hade fått skåda håvnät va en och en annan brax varpå en som jag tog. Jag hade ett run som jag nu i efterhand tror va Braxen, för strax därefter så hade jag ett identiskt run på samma plats och en stund senare då hade jag en brax i håven. På Söndag morgonen va det fortfarande ingen som fått Karp, och det började diskuteras om hur det skulle göras med vinsterna eftersom ingen vunnit. MEN! tror klockan va ca 10.00 Nils och jag kommer tillbaka till vårt swim efter ett besök hos grannen då ser vi att Nils spö har hoppat ur larmet och att spötoppen står snettböjd åt vänster in mot viken, han lyfter spötoppen och har fast fisk, han börjar drilla fisken men den går fast, Nils ger mig spöet och hoppar i han simmar ut och lyckas få loss fisken och skriker veva veva!! veva förhelvete, jag känner att jag blir osäker och tänker shit, fan vad han skäller, han kommer upp, fast fisken går fast igen, Nils i igen och när fisken är loss så lyckas jag drilla den tills den får syna håven.

Det va en super fin fjällis på 6 kg blankt, ingen jätte fisk men mycket vacker. Patrik som är arrangör är på plats och säger gratulerar, där har vi nog vinnarfisken grabbar.
Men det va två timmar kvar så igentligen va det en helt öppen tävling, fast tiden rann ut och vi vann! Det va super trevligt! Jag ser fram emot nästa år som bara den! Jag stannade även kvar ett dygn till efter tävlingen och då lossnade det borta på Dansken. Jag landade en Spegel och en prakt karp sen tappade jag tyvärr en när jag skulle håva den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar